Kutaisi en omgeving - Reisverslag uit Kutaisi, Georgië van Jasper en Mette - WaarBenJij.nu Kutaisi en omgeving - Reisverslag uit Kutaisi, Georgië van Jasper en Mette - WaarBenJij.nu

Kutaisi en omgeving

Door: Mette

Blijf op de hoogte en volg Jasper en Mette

07 April 2015 | Georgië, Kutaisi

Lot's of things happened!

Met vlag en wimpel bovenaan staat absoluut de Georgische politie; wat een helden!
Nadat het op een random dag tijd was om de boodschappen te doen, bleek er achterin de supermarkt een verjaardagsfeest aan de gang te zijn. 'Georgia loves tourists' en Georgia loves making (and drinking) wine, en zo geschiedde het dat wij twee uur later, katje lam de supermarkt uitliepen om onze roes uit te slapen in ons hotel op vier wielen. Niet veel later en nog niet in geheel nuchtere toestand gingen wij op pad op zoek naar een geschikte slaapplaats (I know, zéér onverstandig, bespaar ons het commentaar dan besparen wij u de foto's). Gevolg; aan de verkeerde kant een één richtingsweg inrijden, recht in de armen van oom agent die mijn Jasper vroeg of hij toevallig alcohol genuttigd had; 'Neeeee hoooor, komt u daar nou bij?'. Meneer heeft ons vervolgens uiterst vriendelijk de weg naar Tbilisi uitgelegd, waarna wij onze weg vervolgden en snel de stad uit zijn gevlucht.
Het toeval wilde dat wij de dag na bovenstaand voorval vast kwamen te zitten in de blubber aan het waanzinnig mooi Shaori meer (zie foto's). Waarna wij ons na meerdere verwoede pogingen (waaronder een inboedel-verhuizing) ons tot de locale bevolking wendde en een passerende auto aanhielden. Deze lieve dame, werkzaam bij een gerenomeerde bank te Georgië, belde haar bevriende politieagent die ons onmiddellijk te hulp schoot en ons geliefde busje met zijn politie pick up uit de modder sleurde. Terugkomende op ''wat het toeval wilde''; de lieftallige agent was tezamen met zijn collega stom dronken. Kortom wij staan quite en leerden dat de politie in Georgië regelrechte helden zijn! Dit werd diezelfde avond nog maar eens bevestigd toen wij een mooi plekje aan een riviertje in Ambrolauri uitkozen als rustplaats en wij vervolgens meermalen het plaatselijke politiekorps op bezoek kregen die even kwamen checken of wij nog 'OK???' waren. Het leven is hier goed.

Tot nader bericht! Xx

• 07 April 2015 - 21:57

Jasper En Mette :

Thanks mamsie! Er zijn uiteraard nog vele andere verhalen die een moeders hart misschien meer in haar waarde laat! Liefs Xx

• 07 April 2015 - 22:46

Bryan:

Wauw vet verhaal!! en fakking vette foto's!! ennu... niet meer dronken rijden jullie!!! ;-)

• 08 April 2015 - 10:34

Frank:

Er zijn nog 3 helden in dit verhaal, behalve de Georgische dienders: M & J en de bus!

• 08 April 2015 - 13:56

Annegeer:

Zo goed dat jullie foto's sturen bij jullie mooie verhalen, ze zijn prachtig en draagt bij aan de beeldvorming.
    Dikke kus

• 08 April 2015 - 17:02

• 08 April 2015 - 17:03

Jasper En Mette :

Op de één of andere manier verdwijnen de opmerkingen als ze langer dan twee regels lang zijn; hebben jullie daar ook last van?

• 11 April 2015 - 08:39

Denisa:

heyyyy schatjesss zo leuk fotosss echt genietenn groetjesss